Známeho českého šéfkuchára Zdenka Pohlreicha určite veľmi dobre poznáte. Eso českej gastronómie porozprával pred časom pre CNN Prima o krušných chvíľach, keď bola jeho manželka chorá. Teraz sa vyjadril k téme „náš zákazník, náš pán“.
Ako sa majú hostia podľa známeho šéfkuchára v reštaurácii správať? „Asi tak, ako keď idú k niekomu na návštevu,“ vysvetlil jednoznačne a dodal: „Ľudia musia akceptovať, že majiteľ reštaurácie má sväté právo rozhodnúť, ako sa bude správať k svojmu majetku a priestoru. Tak to má byť.“
Pohlreich svojím vyjadrením reagoval aj na kauzu pražského bistra Marthy’s Kitchen, ktoré hosťom adresovalo vyjadrenie, že deti majú radi, ale zároveň majitelia upozornili, že podnik nie je prispôsobený na detské návštevy. A preto sa hostia majú prispôsobiť podniku.
„Náš zákazník, náš pán?“
Vníma však šéfkuchár hranicu pri pravidle „náš zákazník, náš pán“? „Pre mňa sa hranica začína tam, kde sa začínajú riešiť osobné veci. Snažíme sa našim hosťom slúžiť najlepšie, ako vieme, a vždy to tak bude. Ale ak si myslia, že si z nich sadneme na zadok a že oni sú tí, ktorí budú určovať, ako budeme viesť náš biznis, tak je to niečo, čo by som chcel odmietnuť,“ vysvetlil svoj postoj a dodal:
„Využívajú náš majetok, navštevujú nás a my im ponúkneme naše služby tým najlepším možným spôsobom – a radi. Ale aby s nami cvičili a kopali nás do zadku? To je pre mňa neprijateľná predstava.“
Redakcia Vášeň v Tebe
Súvisiace články
Otvorená spoveď Pohlreicha o chorobe svojej ženy. Jedna téma je však tabu
Recept na kávu Anny Lewandowskej. Účinne potláča chuť do jedla
Zdroj úvodnej foto: Instagram/zdenek_pohlreich_official
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.