23.8.2023 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/antoniodiaz).
Obchody urobia čokoľvek, aby zákazníci minuli čo najviac. Veď sa tým živia, takže by nemalo byť prekvapením, že používajú rôzne triky, aby podporili nákupy. Výsledkom je, že odchádzame s plným nákupným košíkom, ale bohužiaľ so značne vyčerpanou peňaženkou. Najhoršie je, že často míňame peniaze na veci, ktoré vôbec nepotrebujeme.
Aké triky používajú obchody? Utrácate tam viac peňazí
Prídete si len po dve veci a odchádzate s plným košíkom. Znie vám to povedome? Takto fungujú triky, ku ktorým sa uchyľujú obchody a výrobcovia. Aby ste na ne nenaleteli, musíte ich najprv poznať. Budete tiež potrebovať pevnú vôľu a dôslednosť.
Najväčšou pascou na zákazníkov sú akcie, v ktorých si môžete druhý alebo následný rovnaký výrobok kúpiť lacnejšie. Cena za kus je síce nižšia, ale núti vás to vziať si viac kusov, často zbytočných. V dôsledku toho bude suma na účtenke vyššia, ako keby sme siahli po jednom výrobku za bežnú cenu. Vždy si dvakrát premyslite, či ho naozaj potrebujete a či ho potrebujete v takom veľkom množstve. Rozumnejšie je kúpiť menej a zaplatiť menej.
Mnoho ľudí sa nechá oklamať, keď sa pozrú len na grafický dizajn obalu a na to, čo je na ňom napísané veľkými písmenami. Je to chyba, pretože niektorí výrobcovia zavádzajú. Nanešťastie, nátierky, ktoré sa tvária ako maslo alebo výrobky podobné čokoláde, sú každodenným javom. Aby ste sa nenechali nachytať, je dôležité skontrolovať, čo presne je napísané na obale, a predovšetkým si prečítať zloženie.
V obchodoch je bežnou praxou zobrazovať najlepšiu cenu. V prípade ovocia, rýb alebo mäsa je veľmi nízka cena uvedená veľkými písmenami, zatiaľ čo menšie písmená označujú, že cena je za 100 g. Mnohí ľudia si to nevšimnú a myslia si, že je to kilogram, a tak nakúpia. Pri pokladni sú potom nepríjemne prekvapení. Vždy si overte, aká je cena a koľko stojí jednotka (napr. kilogram alebo 100 g), nie balenie.
Nie každý si to uvedomuje, ale usporiadanie tovaru v regáli zvyčajne nie je náhodné. Najdrahšie výrobky alebo tie, ktoré chce obchod čo najrýchlejšie predať (napr. s krátkym dátumom spotreby alebo nízkou dobou trvanlivosti), sú umiestnené vo výške očí, na vrchu. Ľudia tam inštinktívne hľadajú a siahajú. Na nižších alebo vyšších regáloch sa však môžu nachádzať kvalitnejšie a lacnejšie výrobky. Preto sa oplatí pozerať sa pozorne.
Trikom obchodov sú aj výrobky umiestnené pri pokladniach. Keď stojíme v rade, nudíme sa, rozhliadame sa a sme netrpezliví. To je ideálna chvíľa na pridanie čokoládovej tyčinky na upokojenie nervov, studeného nápoja, pretože je veľmi horúco, alebo žuvačky, ktorá sa vždy hodí. Výsledkom je, že nakoniec zaplatíme o niekoľko až niekoľko desiatok eur viac, ako sme plánovali.
Možno ste si všimli, že z mnohých obchodov zmizli malé košíky, ktoré ste mohli držať v ruke. Nahradili ich stredne veľké vozíky. Ako si ľahko domyslíte, ide o to, aby si zákazník mohol kúpiť ďalšie výrobky, aj keď to neplánoval. S malým vozíkom by to mnohí ľudia vzdali. Ale keďže je vo vozíku stále veľa miesta, je bezpečné niečo pridať.
Obchody chcú, aby ich zákazníci strávili v obchode čo najviac času, pretože potom je väčšia šanca, že nakúpia viac. Podporuje to hudba, vôňa čerstvého chleba alebo ochutnávky.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Zvetraná káva? To ešte nie je dôvod na plač. S pomocou tohto výrobku môžete obnoviť jej arómu
Kedysi ich nosila Marilyn Monroe, teraz Beyoncé. Klasika 50. rokov sa vracia v aktualizovanej verzii
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.