21.10.2023 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).
Úplne nedávno získal švédsky výrobca elektrických nákladných vozidiel Volta Truck schválenie EÚ pre svoj model. Teraz však spoločnosť oznámila, že podá návrh na konkurz.
Švédska spoločnosť vyrábajúca elektrické nákladné vozidlá vyhlásila bankrot
Spoločnosť Volta Truck, ktorá vyrába elektrické nákladné vozidlá a bola založená vo Švédsku v roku 2019, oznámila, že sa rozhodla vyhlásiť bankrot vo svojej domovskej krajine. Toto rozhodnutie údajne súvisí s augustovým vyhlásením konkurzu dodávateľa batérií Proterra.
V osobitnom vyhlásení spoločnosť Volta uviedla, že rozhodnutie dodávateľa „malo významný vplyv (…) na výrobné plány, čím sa znížila predpokladaná výroba vozidiel„. Okrem toho „neistota“ týkajúca sa dodávateľa batérií mala vplyv na ťažkosti pri získavaní finančných prostriedkov od potenciálnych investorov. Okrem toho, keďže švédska spoločnosť má prevádzky v Spojenom kráľovstve, oznámila, že čoskoro podá návrh na vyhlásenie konkurzu aj v Spojenom kráľovstve.
Podľa agentúry Reuters získal výrobca nákladných vozidiel od investorov približne 300 miliónov eur. Okrem toho vraj výrobca oznámil objednávky na celkovo viac ako 5 000 vozidiel. V závode nachádzajúcom sa v rakúskom Steyri spoločnosť pracovala na spustení sériovej výroby.
Elektrické nákladné vozidlo získalo schválenie EÚ
Len pred niekoľkými mesiacmi získal elektrický nákladný automobil výrobcu, model Zero, schválenie EÚ. Model mal byť k dispozícii s dvoma batériovými súpravami – s kapacitou 150 a 225 kWh. Podľa výrobcu to malo umožniť prejsť 150 až 200 km.
Najzaujímavejším aspektom nového elektrického nákladného vozidla však malo byť usporiadanie sedadiel v kabíne. Vodič mal sedieť uprostred. Dvaja cestujúci mohli sedieť vľavo a vpravo od vodiča na sedadlách, ktoré boli posunuté dozadu.
Spoločnosť vysvetlila, že centrálne umiestnenie sedadla vodiča by malo mať pozitívny vplyv na bezpečnosť. Okrem toho podľa zástupcov Volta Trucks zlepšuje viditeľnosť z vozidla. Model Zero bol zamýšľaný ako nákladné vozidlo, ktoré by jazdilo najmä v mestách, čo znamená, že vodič by sa musel pretláčať v úzkych uliciach. Na druhej strane, sediac uprostred by mal rovnako dobrý výhľad na celé vozidlo, a to by mu uľahčilo odhadnúť vzdialenosti a spozorovať prípadné prekážky. Okrem toho má vodič možnosť vystúpiť buď na ľavej, alebo na pravej strane.
Volant v strede kabíny. Toto riešenie má svoje nevýhody
Elektrické nákladné vozidlo s volantom uprostred však nie je novinkou. Ďalším známym vozidlom, v ktorom bolo takéto riešenie zavedené, je Tesla Semi. To sa však stretlo so značnou kritikou. Slovenský profesionálny vodič sa na tento model pozrel zblízka a vymenoval zoznam jeho nevýhod a problémov, ktoré sú spôsobené práve umiestnením volantu v strede. Okrem iného poukázal na to, že takéto usporiadanie sedadiel je jednoducho plytvanie miestom. Hoci nie všetky pripomienky sa vzťahujú aj na model Zero, v oboch vozidlách nepochybne nie je ľahké získať napríklad parkovací lístok.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Náklady na výmenu pneumatík sú desivé. Táto jediná výmena ušetrí veľa
Zrolujte ho do gule a zaveste pod motor. Kuny sa na vaše auto ani nepozrú
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.