27.11.2023 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: instagram.com/fit_aitana/).
Aitana zverejňuje na internete atraktívne fotografie, chváli sa zaujímavým životným štýlom a propaguje produkty. Pravidelne dostáva pozvánky na termíny a ponuky marketingovej spolupráce. Svojej firme už zarobila tisíce eur, no je tu jeden problém. Barcelónčanka v skutočnosti neexistuje.
Vytvorte zo seba influencera
Nedávno sa španielska reklamná agentúra s názvom The Clueless dostala do finančných problémov. Všetko kvôli malému počtu zákaziek a projektov. Nízky dopyt po ich službách vysvetľovali problémy s influencermi. Údajne často neplnili zmluvy, nedodržiavali termíny a boli jednoducho skupinou mimoriadne vrtošivých ľudí.
Ako obstáť vo svete marketingu, keď internetoví influenceri nie sú nevyhnutne ochotní spolupracovať? Teoreticky by sa odvetvie dalo zmeniť, no majitelia firmy zvolili inú taktiku. Bolo rozhodnuté… vytvoriť si vlastného influencera. Znie to zaújimavo? Zoznámte sa s Aitanou, 25-ročnou obyvateľkou Barcelony, ktorej vzhľad upútal pozornosť používateľov internetu a značky na internete.
AI v marketingu
Aitana zarába v priemere až 1000 eur za reklamu a stala sa aj tvárou jednej zo spoločností. Za mesiac dokáže vygenerovať príjem 10 000 eur, hoci priemerný zárobok je o niečo nižší. Všetky peniaze idú na účet The Clueless. Koľko zarába samotná influencerka?
Nič. Všetko preto, že mladá žena v skutočnosti neexistuje. Je to len obraz generovaný umelou inteligenciou. Hoci jej vzhľad nevzbudzuje podozrenie a nič nenasvedčuje tomu, že by za to mohla technológia, osoba, ktorú obdivujú mnohí používatelia Instagramu, nemá so skutočným svetom nič spoločné. Postavu vytvorila marketingová agentúra, vďaka čomu sa dokáže dištancovať od „živých“, niekedy nespoľahlivých spolupracovníkov.
„Urobili sme to preto, aby sme mohli lepšie zarábať a neboli závislí na iných ľuďoch, ktorí majú egá, mánie alebo len chcú zarobiť veľa peňazí pózovaním na fotkách na internete. „
– Rubén Cruz, zakladateľ agentúry.
Fiktívna popularita celebrít
Aitana pravidelne rozširuje svoju fanúšikovskú základňu. V tejto chvíli ju na Instagrame sleduje cez 100 000 ľudí a tím agentúry pravidelne tvorí jej každodenný život. Každý týždeň predchádza stretnutie, kde sa diskutuje o plánoch Aitany na nasledujúce dni. Ako bude vyzerať jej ráno, kam pôjde, aké produkty si kúpi a možno niekam odletí na víkend? Toto všetko plánujú marketéri.
V konečnom dôsledku však pre ňu netreba kupovať lístky ani posielať balíky s oblečením. V skutočnosti sú dokonca aj fotenia zbytočné. The Clueless funguje na základe mechanizmov a nástrojov AI, ako je napríklad Photoshop. Všetky fotky sú patrične upravené, aby fanúšikovia na Instagrame mohli aj naďalej sledovať osudy a aktivity svojej novej obľúbenej influencerky.
„V prvom mesiaci sme si uvedomili, že ľudia idú za životom, nie za obrazmi. Keďže je umelá, museli sme jej dať trochu reality, aby sa s ňou ľudia mohli nejakým spôsobom stotožniť. Museli sme rozprávať príbeh.“
– hovorí grafický dizajnér agentúry The Clueless.
Zaujímavé je, že to dokonca dospelo do bodu, keď „hviezda“ začala dostávať súkromné správy od známych ľudí. Bol medzi nimi aj populárny herec z Južnej Ameriky, ktorého sociálne siete sleduje 5 miliónov ľudí. Chcel Aitanu pozvať na rande, aj keď nevedel, že dievča neexistuje. Väčšina pozorovateľov zrejme ani netuší, že sleduje život vytvorený v kancelárii marketingovej agentúry.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Bing sa zbláznil a povedal, že Austrália neexistuje. Microsoft sa ospravedlňuje
Budú aj dizajnéri nahradení počítačom? Celá kolekcia vytvorená pomocou umelej inteligencie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.