01.12.2023 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: pexels.com/The Coach Space).
Pracovný pohovor je jednou z najdôležitejších etáp pri uchádzaní sa o prácu. Náboroví pracovníci sa počas takéhoto stretnutia pýtajú rôzne otázky a naša angažovanosť v novej spoločnosti môže závisieť od toho, ako na ne odpovieme. Ukazuje sa, že v niektorých veciach je lepšie sa obmedzovať.
Skúsená personalistka podporuje malé klamstvá
Bonnie Dilber je americká TikTokerka, ktorá sa profesionálne zaoberá otázkami náboru vo firmách. Vďaka sociálnym sieťam sa žena delí s užívateľmi internetu o rady týkajúce sa správania a reakcií kandidátov počas pracovných pohovorov.
Bonnie v jednom zo svojich videí priznala, že prílišná úprimnosť kandidáta pri odpovedaní na niektoré otázky môže byť pre neho katastrofálna. Pri rozhovore s personalistami je niekedy lepšie povedať, čo chcú počuť.
„Sú tri veci, o ktorých musíte klamať na každom pracovnom pohovore. Zapíšte si ich a pripravte si svoje klamstvá pred každým pracovným pohovorom.“
– povedala v nahrávke Bonnie Dilber, profesionálna a veľmi skúsená recruiterka.
A hoci z morálneho hľadiska môžu takéto rady v niektorých ľuďoch vyvolať pobúrenie, v prípade ľudí, ktorí sa uchádzajú o prácu, sú „klamstvá“ mimoriadne nápomocné pri dosahovaní ich cieľa.
Pracovný pohovor: ako odpovedať na konkrétne otázky?
Ak sa nás na pracovnom pohovore opýtajú, aké sú naše pohnútky pri rozhodovaní o zmene zamestnávateľa, potom je podľa Dilberovej lepšie nepovedať pravdu, ak dôvodom tohto stavu sú zlé vzťahy s nadriadenými a spolupracovníkmi. pracovníkov. Ak sa rozhodneme byť k tejto téme úprimní, personalisti nás budú vnímať ako konfliktnú osobu, čo negatívne ovplyvní naše šance zamestnať sa v novej spoločnosti.
@bonniedilber Companies want to hire top talent that will grow with them over time. Here are three things you're going to want to lie about to present yourself in this way. #interviewtips #jobseekers #jobsearch #interviews #recruiting #careertok ♬ original sound – Bonnie Dilber
Určite je rozumnejšie povedať, že chceme zmeniť prácu, pretože hľadáme nové výzvy.
Okrem toho nás personalisti môžu požiadať o uvedenie dôvodov, prečo sa uchádzame o konkrétnu pozíciu v danej spoločnosti. Bonnie radí, že v takejto situácii by sme nemali spomínať úľavy a benefity, ktoré na nás čakajú, ale odkazovať na „poslanie spoločnosti, ktoré je v súlade s našimi záujmami, presvedčením a kultúrou práce“.
Tretia a posledná téma nastolená TikTokerkou sa týka otázky: Kde sa vidíte v našej spoločnosti o x rokov? Ak je práca, o ktorú sa uchádzame, len zastávkou na našej kariérnej ceste, určite si tieto myšlienky nechajme pre seba. Prečo? Každá firma investuje do nového zamestnanca určité prostriedky a čas, aby ho vybavila novými zručnosťami, a preto zamestnávateľom záleží na zamestnancoch, ktorí vo firme zostanú dlhodobo.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Všetky klamstva narcistu… Osem viet, ktorými skreslí realitu
Máte tieto vlastnosti? Zistite, či ste emocionálne inteligentní
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.