19.1.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: instagram/@chiaraferragni).
Chiara Ferragni dokonca odštartovala éru influencerov a módnych blogerov. Začala ešte v roku 2007, keď bol tento typ aktivít úplne neznámy. V priebehu niekoľkých rokov sa stala ikonou štýlu, ale aj milionárkou, ktorá spolupracuje s najväčšími svetovými značkami. Teraz zaznamenala veľkolepé zlyhanie imidžu. Ide o charitatívnu činnosť.
Okolo spôsobu zarábania peňazí influencerov sa neustále vedú polemiky. Dlho to bolo úplne nekontroverzné, niekedy to hraničilo s manipuláciou s publikom. Úrady na ochranu práv spotrebiteľov v celej Európe sa pred časom rozhodli s tým definitívne niečo urobiť a požadovali veľmi jasné označenie toho, čo je reklama. Napriek tomu k manipulácii stále dochádza, vrátane veľmi neetických praktík. Taký bol aj prípad najznámejšej blogerky na svete Chiary Ferragni.
Influencerka s globálnym vplyvom. Stala sa samostatnou značkou
Ferragni sleduje na Instagrame takmer 30 miliónov sledovateľov. To je obrovský počet ľudí z celého sveta. V Taliansku si dokonca vybudovala impérium, v ktorom predáva svoju vlastnú značku oblečenia a doplnkov. Tým sa jej podnikanie nekončí, vlastní prosperujúcu marketingovú agentúru TBS Crew a spolupracuje s najlepšími značkami vrátane Versace, Gucci, Chanel a Yves Saint Laurent. Viackrát sa objavila na obálke časopisu Vogue. Časopis Forbes ju tiež označil za najvplyvnejšiu influencerku. Ferragni sa darilo dlho, ale nedávno zaznamenala obrovske zlyhanie imidžu. Nejde pritom o „obyčajnú“ skrytú reklamu a zavádzanie verejnosti. Situácia sa týka veľmi citlivej oblasti, a to charitatívnej činnosti pre choré deti.
Vianočný koláč je kameňom úrazu. Zákazníci nevedeli, aké sú pravidlá
Minulý rok spoločnosť Ferragni spustila predaj vianočných koláčov, ktorých výťažok mal byť venovaný Detskej onkologickej nemocnici. Príjemcovia si mysleli, že celý výťažok bude účelovo viazaný, a preto bol predaj obrovský. V praxi sa ukázalo, že spoločnosť Ferragni síce prispela peniazmi, ale ešte pred začiatkom kampane, a to sumou 50 000 EUR. Zisk z predaja špeciálnej torty išiel oveľa vyššie. To všetko odhalila Autorita‘ Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), subjekt s podobnou činnosťou ako OCC. Situáciu dokonca kritizoval taliansky premiér, pričom naznačil, že vplyvné osoby boli manipulované:
„Zarábajú veľa peňazí nosením oblečenia a ukazovaním tašiek alebo dokonca propagovaním drahých koláčov, ktoré v ľuďoch vzbudzujú dojem, že ide o charitatívny čin.“
Ferragni bola uložená pokuta vo výške milión eur, proti ktorej sa však chce odvolať. Okrem toho dostala pokutu aj pekáreň, ktorá tortu vyrobila – 420 000 eur. Chiara napriek tomu tvrdí, že nešlo o úmyselný čin, ale len o akési komunikačné nedorozumenie. Na detskú nemocnicu prispela sumou jeden milión eur. Tak či onak, značky začali od spolupráce s ňou ustupovať. A všetko nasvedčuje tomu, že verejnosť na tento prípad tak skoro nezabudne.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Multimilionárka má zlatú radu pre ľudí, ktorí boli prepustení. Možno budete prekvapení
Influencerka zarobí 10-tisíc mesačne. Vytvorilo ju AI
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.