16.2.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/NMK-Studio).
Pod vplyvom sociálnych sietí čoraz viac dievčatiek sníva o kozmetike s retinolom namiesto hračiek. „Moja sedemročná dcéra plače pred spaním, pretože jej nedovolím používať krémy proti starnutiu,“ počúva od matiek Jennifer Rocková, odborníčka na starostlivosť o pleť.
Čoraz mladšie dievčatá chcú siahnuť po kozmetike proti starnutiu. Pod vplyvom kozmetických videí z TikToku sa už aj niekoľkoročné deti pýtajú svojich rodičov na krémy s retinolom a prípravky na prevenciu vrások. Dievčatá si prezerajú videá s kozmetickými radami vrátane používania produktov s vitamínom C, retinolu, aplikovania tejpu na tvár atď. Okrem toho sa fotia s filtrami, ktoré skresľujú ich vzhľad a vytvárajú potrebu snažiť sa o dokonalosť. V rozhovore pre News Talk odborníčka na starostlivosť o pleť Jennifer Rocková priznala, že ide o obrovský problém.
Rodičia sú bezmocní. „Sedemročné dieťa plače pred spaním“
Ako upozorňuje Jennifer Rocková, rodičia pociťujú čoraz väčší tlak, aby svojim deťom kupovali kozmetiku, ktorá je nevhodná pre ich vek. Je to obrovský problém, pretože niektoré výrobky, ktoré sú trendové na TikToku, môžu spôsobiť nezvratné poškodenie zdravia dieťaťa. „Od Vianoc 2022 do Vianoc 2023 sa celosvetovo zvýšil počet detí vo veku sedem až desať rokov, ktoré vo svojich listoch Santovi žiadali výrobky na starostlivosť o pleť, a to o 19 %,“ upozornila odborníčka
Obzvlášť znepokojujúce je používanie krémov proti starnutiu u detí. „Pred 25. rokom života by ste to nemali robiť,“ zdôraznila Jennifer Rocková. „Rodičia pociťujú veľký tlak. Kontaktujú ma so slovami: „Moja sedemročná dcéra pred spaním plače, pretože jej nedovolím používať krémy proti starnutiu,“ dodala. Vysvetlila, že tínedžeri by mali používať len opaľovacie krémy a hydratačné prípravky na tvár.
Kozmetika na TikToku. „Deti sa z týchto trendov zbláznili“
Okrem toho sa na TikToku objavujú aj videá rodičov. Nedávno jedna mama parodovala svoju sedemročnú dcéru, ktorá ju pri každom nákupe v drogérii prosí o kozmetické výrobky. „Prečo ma moja sedemročná dcéra žiada o kozmetické výrobky proti starnutiu?“ napísala v popisku k videu. Nasledovalo množstvo komentárov.
„Deti sú do týchto trendov zbláznené”
ČÍTAME
„Keď som mala sedem rokov, ani som nevedela, čo je to starostlivosť o pleť”
„Moja dcéra má 13 rokov a je to blázon do Sephory”
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Hovoria, že je lenivá, lebo zostáva doma. „Pracujem, ale nedostávam za to peniaze“
Švédsko sa vracia k tlačeným učebniciam a rukopisu v škole
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.