22.08.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: Shutterstock/insta_photos).
Kde je kľúč k profesionálnemu úspechu? Ukazuje sa, že to nie je o nadčasoch alebo o preberaní viacerých povinností. Odborníčka v oblasti neurovedy z Harvardskej univerzity Juliette Han vysvetlila, ako si spríjemniť prácu.
Mnoho ľudí verí, že ak chcete byť v práci úspešní, musíte pracovať tvrdšie a dlhšie. Nie je to pravda, pretože prepracovaný a unavený zamestnanec robí chyby a z toho, čo robí, nečerpá spokojnosť. Juliette Han v rozhovore pre CNBC tvrdí, že snaha byť dokonalá v každej oblasti je krátka cesta k vyhoreniu a zdravotným problémom.
Ako dosiahnuť úspech v práci? Odborníčka navrhuje. „To vám pomôže vyhnúť sa prevádzke autopilota“
Juliette Han verí, že prvým krokom k dosiahnutiu profesionálneho úspechu je rozlíšiť rozdelenie zodpovedností na vašej pozícii. Navrhuje rozdelenie do troch skupín:
- úlohy vyžadujúce dokonalosť,
- úlohy, ktoré treba robiť dobre,
- úlohy, ktoré možno splniť s menším úsilím alebo ich delegovať na niekoho iného.
Odborníčka sa domnieva, že analyzovanie všetkých povinností a ich vplyvu na kariérny rozvoj v práci je mimoriadne dôležitým krokom k sebazdokonaľovaniu.
„To vám pomôže vyhnúť sa pôsobeniu na tzv. autopilota a umožní vám znovu získať plnú kontrolu nad smerom, ktorým sa vo svojom profesionálnom živote uberiete“
– vysvetlila.
Navrhuje tiež, že najlepším spôsobom je porozprávať sa so svojím nadriadeným, ktorý vám poukáže na oblasti, ktoré fungujú dobre, a na tie, kde sú nedostatky v produktivite.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Má 60 rokov. Opustila svoju bežnú prácu a presťahovala sa na Barbados. „Som tu šťastnejšia“
Elon Musk sa na pracovnom pohovore vždy opýta jednu otázku. Takto rýchlo odhalí klamárov