Objavte v sebe ženskú vášeň
- svoju hybnú silu.

Logo

„Bez vášne nemáte energiu.
Bez energie nemáte nič.“

Warren Buffet

Zaujímavosti,

Kvôli týmto trikom míňame viac peňazí. Ako nás obchody s oblečením prinútia nakupovať viac?

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz). Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného...

13.4.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Kmpzzz).

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí. Od falošného znižovania cien až po taktiku manipulácie s priestorom v skúšobnej miestnosti – obchody používajú rôzne stratégie na zvýšenie svojich ziskov. Tu sú niektoré z nich.

Keď vstúpime do obchodu s oblečením, málokedy si uvedomíme, koľko marketingových techník sa používa na ovplyvnenie nášho správania a nákupných rozhodnutí
Foto: shutterstock/Kmpzzz

Neuromarketing a nákupné rozhodnutia. Čím sa táto oblasť zaoberá?

Takmer každý z nás si už niekedy kúpil oblečenie, ktoré príliš skoro skončilo na dne šatníka. K neuváženým nákupom nás pod vplyvom emócií zvádza množstvo trikov, ako aj podnetov, ktoré podvedome vnímame svojimi zmyslami.

Vznik špecifických emocionálnych reakcií u zákazníkov počas nakupovania nie je náhodný. Je výsledkom toho, že majitelia obchodov uplatňujú stratégie navrhnuté na základe neuromarketingového výskumu.

Neuromarketing je oblasť, ktorá využíva poznatky neurovedy na optimalizáciu predaja. Jeho cieľom je pochopiť, čo poháňa zákazníkov pri nakupovaní, a ovplyvniť ich nákupné rozhodnutia.

Inými slovami, značky a predajcovia sa snažia stimulovať náš nervový systém (často ovplyvňovaním podvedomia) tak, aby sme nakupovali viac, ochotnejšie a menej hrubo. Tu sú niektoré z najobľúbenejších trikov používaných v obchodoch s oblečením.

Hudba a rozhodovanie. Ako hudba ovplyvňuje výber v obchodoch s oblečením?

Americká výskumníčka Julie Bakerová písala o vplyve prostredia v predajni na rozhodovanie zákazníkov už v roku 1986. Vtedy zdôraznila, ako hudba ovplyvňuje náladu a pohodu, ktoré sa premietajú do našich rozhodnutí pri nakupovaní. Ukázalo sa, že nielen typ hudby, ale aj hlasitosť a tempo zvukov ovplyvňujú spôsob, akým nakupujeme.

V obchodoch s oblečením môžeme pozorovať, že hudba je hlasnejšia a rýchlejšia ako napríklad v supermarketoch. Rýchle tempo spôsobuje, že nakupovanie je menej premyslené – nakupujeme viac a rýchlejšie. Platí to najmä v obchodných reťazcoch, ktoré ponúkajú lacné oblečenie.

Naopak, v obchodoch, ktoré ponúkajú výrobky pre trochu staršieho zákazníka, často drahšie, hrá relaxačná, pomalá hudba. Štúdie ukázali, že tento typ zvuku podporuje zákazníkov, aby sa po obchode pohybovali pomalšie. To isté platí aj v supermarketoch, kde pomalšie nakupovanie často vedie k tomu, že do nákupného košíka sa vkladá čoraz viac výrobkov.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien
Foto: shutterstock.com/Veja

Ide o jednu z najčastejších marketingových manipulácií. Falošné znižovanie cien a predaj

Pri nakupovaní nie je nič lákavejšie ako výpredaje, znižovanie cien a propagačné akcie. Bohužiaľ, zdanlivé ponuky nie sú vždy také, aké si myslíme, že sú.

Medzi marketingovými trikmi, ktoré používajú obchody, nájdeme aj falošné zľavy, ktoré spočívajú vo vytváraní dojmu zníženia cien, pričom v skutočnosti sa ceny nemenia. Často sa môžeme stretnúť s počiatočným nadhodnotením ceny, aby sme potom mohli tovar označiť ako zľavnený. Potom je pravdepodobnejšie, že si daný výrobok kúpime v domnení, že ušetríme. Nič nemôže byť ďalej od pravdy.

Tento problém sa do istej miery vyriešil povinnosťou uvádzať najnižšiu cenu výrobku z obdobia 30 dní pred znížením. Niektorí zákazníci tomu však stále nevenujú pozornosť a nechajú sa zlákať falošnými akciami.

Je zaujímavé, že výpredaje v odevných reťazcoch sa najčastejšie organizujú na konci sezóny. Napríklad tesne pred začiatkom jesene môžeme kúpiť letné šaty, topy alebo šortky za výhodné ceny. Zákazníci si radi kupujú oblečenie s myšlienkou, že daný tovar využijú aj v nasledujúcej sezóne, ale majte na pamäti, že móda aj náš vkus sa môžu v priebehu roka meniť.

V skutočnosti nás výpredaje nútia nielen nakupovať viac, ale aj vyberať si veci, ktoré nepotrebujeme len preto, že sú lacné.

Manipulácia s priestorom v šatniach. Skresľujú zrkadlá realitu?

Šatne v obchodoch s módou sú starostlivo navrhnuté tak, aby vytvárali čo najlepší dojem na zákazníka.

Zvyčajne sú pomerne malé, čo spôsobuje, že sa cítia menej pohodlne, čo ich následne môže viesť k rýchlejšiemu rozhodovaniu o nákupe. Okrem toho stiesnený priestor v kombinácii s primeraným mäkkým osvetlením spôsobuje, že obraz, ktorý vidíme v zrkadle, vnímame trochu inak, napríklad vrátane farieb a štruktúry materiálu.

Problémom sú často aj samotné zrkadlá. Nie každý vie, že mnohé obchodné reťazce s módou inštalujú zrkadlá s konkávnym povrchom, v ktorých vyzeráme štíhlejšie a oblečenie na nás lepšie leží ako v skutočnosti.

Impulzívne nakupovanie na poslednú chvíľu alebo taktika ukladania výrobkov na seba pri pokladni

Nie je to náhoda, ale v obchodoch s oblečením, priamo pri pokladniach a niekedy aj na pulte, môžeme nájsť drobné predmety s lacnou cenovkou, ako sú šperky, parfumy, kozmetika, ponožky a bytové doplnky.

Často si ich prezeráme, keď stojíme v rade pri pokladni, a niekedy ich bez rozmýšľania pridáme do košíka.

Ide o ďalšiu dobre mienenú taktiku, ktorá má zákazníkov povzbudiť k impulzívnemu nákupu na poslednú chvíľu.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Aké triky používajú obchody? Vďaka tomu tam miniete viac peňazí

Odkiaľ pochádza oblečenie z druhej ruky? Tu sa dozviete, čo sa s nimi deje, kým sa dostane na vešiaky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

10-ročná Sara Sharif nosila hidžáb, aby skryla svoje modriny. Otec: Nechcel som ju zabiť

17.10.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: Pixabay/ShepherdMedia x.com/BBCWorld). Na britskom súde prebiehajú pojednávania týkajúce sa smrti 10-ročnej Sary Sharif, dievčaťa s poľsko-pakistanskými koreňmi. Počas súdneho…

Oslavujú starnutie. Aplikujte jednoduché pravidlá Japoncov, aby ste žili lepšie

17.10.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/eggeegg). To, čo je hotové a „dokonalé“, je… nudné. Japonci už desaťročia zavádzajú princípy wabi sabi  (侘び寂び) do svojich interiérov…

Jej škrečok ju napadol. Priamo vo dverách nemocnice stratila vedomie. Zomrela pred očami svojich detí

17.10.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/RVillalon Pixabay/Cparks). Vo väčšine prípadov nie je uhryznutie škrečkom dôvodom na paniku, no v Španielsku nedávno nastala nezvyčajná situácia.…

Psychotest: Vyberte si hračku a uvidíte, aké dieťa je vo vás

17.10.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: súkromný archív pixabay/OpenClipart-Vectors pixabay/PEPITASANDPEPITAS_). Naše rozhodnutia hovoria veľa o nás samých a našom vnútri. Niektoré z týchto možností môžu…

Kartónové balenie vajec. Prečo ho pokladník vždy otvára? Vysvetľujeme

17.10.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Konrad Mostert). Kartónové balenie vajec, ktoré prechádza cez pokladničný pás, vždy otvorí zamestnanec predajne. Možno ste si to všimli,…

Auto Trendy

Tieto ojazdené autá z Nemecka sa teraz predávajú ako žreby

18.10.2024 Redakcia Auto trendy - Slováci sú čoraz ochotnejší kupovať ojazdené autá a predajcovia dovážajúci ich z Nemecka majú čoraz viac dôvodov na radosť. Podobne ako v posledných rokoch sú…

Nebezpečné baktérie v aute! Odkiaľ pochádzajú, aké choroby spôsobujú a ako sa ich zbaviť?

18.10.2024 Redakcia Auto trendy - Mnohí ľudia trávia v aute až niekoľko hodín denne. Nie všetci však nezabúdajú na pravidelné a dôkladné čistenie a dezinfekciu jeho interiéru. Podľa štúdie vedcov…

Nemci sú frustrovaní z elektromobilov. Každý tretí majiteľ sa vracia k nafte a benzínu

17.10.2024 Redakcia Auto trendy - Každý tretí nemecký majiteľ elektromobilu sa vracia k spaľovaciemu vozidlu. O nemeckom rozčarovaní z elektromobilov informuje portál denníka Welt s odvolaním sa na údaje najväčšej…

Kedy vymeniť kvapalinu do ostrekovačov za zimnú? Vodiči na toto pravidlo stále zabúdajú

17.10.2024 Redakcia Auto trendy - Kedy by sme mali vymeniť kvapalinu do ostrekovačov? Ak nechcete, aby vás na parkovisku čakalo nepríjemné prekvapenie, radšej si tento termín zapamätajte. Odborníci poukazujú na…

Čo použiť na vyčistenie čalúnenia auta

17.10.2024 Redakcia Auto trendy - Čalúnenie auta je vystavené rôznym druhom nečistôt, od drobných škvŕn až po trvalé stopy po jedle, nápojoch a blate. Mnohí ľudia sa pýtajú, čím vyčistiť…

Alfa Romeo prekvapuje v plus. V roku 2027 sa objaví úplne nový model a nástupcovia Giulie a Stelvia nebudú výlučne elektrické

17.10.2024 Redakcia Auto trendy - Odchádzajúci šéf značky Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato potvrdil uvedenie úplne nového veľkého modelu v roku 2027. Rozptýlil pritom pochybnosti o pohonnom ústrojenstve budúcich generácií modelov…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov