14.04.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: Pixabay/stevepb).
Stáva sa, že nemáte v úmysle niečo kúpiť, a potom vojdete do obchodu a kúpite si to a ešte viac? Je pravdepodobné, že ste sa nechali zlákať marketingovým trikom, o ktorom si ani neuvedomujete, že sa deje. Aké techniky na nás obchody používajú? Prečo radi nakupujeme oblečenie?
Nakupovanie v obchodoch s oblečením sa javí ako úplne prirodzená činnosť a málokedy pri tom máme podozrenie, že na nás niekto používa množstvo marketingových trikov. Ukazuje sa však, že pár nenápadných vecí môže ovplyvniť naše správanie a rozhodnutia, ktoré robíme pri nakupovaní. Ktoré stoja za pozornosť? Všimli ste si to už predtým?
Jednoduché triky na zvýšenie predaja, o ktorých netušíme. Inšpirovali ste sa hudbou?
V prvom rade sa oplatí vziať do úvahy hudbu, ktorú počujeme pri vstupe do daného obchodu. V roku 1986 výskumníčka Julie Baker poukázala na to, že vhodná hudba môže ovplyvniť naše správanie a rozhodnutia. Čo presne funguje? Ide o hlasitosť, tempo aj rytmus.
Hlasná a rýchla hudba v obchodoch nás často núti kúpiť si niečo skôr, ako si to dôkladne premyslíme. Berieme si viac a až po príchode domov si uvedomíme, že sme minuli peniaze na niečo, čo vlastne nepotrebujeme. Niektoré reťazce uprednostňujú aj pomalú hudbu, ktorá nás uvoľňuje a núti nás pohybovať sa pomalšie a tráviť viac času v predajni prezeraním sortimentu.
Pozor, akcia! Nakupujeme viac, pretože si myslíme, že je to výhodné
Obchody nás povzbudzujú aj výpredajmi a pútavými červenými bannermi. Keď ich vidíme, hneď nás napadne, či to, čo potrebujeme, nie je teraz lacnejšie. V dôsledku toho často chodíme do obchodu a namiesto jednej veci si kúpime niekoľko ďalších, pričom v konečnom dôsledku minieme veľa peňazí.
Navyše sa niekedy stáva, že v tom istom obchode nakupujeme položky, na ktoré sa akcia nevzťahuje. Podobná situácia je aj pri akciách „1+1“. Myslíme si, že je to pre nás výhodné, ale v skutočnosti nakupujeme viac a riadime predaj.
Výber aj v rade pri pokladni. Postavenie regálov s malými vecami
Určite ste si všimli, že keď stojíte v rade pri pokladni, sú tam police s drobnosťami, ako sú ponožky, parfumy, šperky či bytové doplnky. Počas čakania, kým na nás príde rad, si ich často prezeráme a pridávame k nákupom. Je to tiež spôsob, ako nás siete povzbudzujú míňať ešte viac peňazí.
Navyše celkové usporiadanie sortimentu v predajni väčšinou nie je vecou náhody. Keď vojdeme dovnútra, spočiatku nás lákajú tie, ktoré sú najdrahšie, najkrajšie a „navrchu“. Máme ich vo výške očí, aby sme podporili nákup. Lacnejšie produkty alebo tie v akcii sú často umiestnené vyššie alebo nižšie, aby nepútali našu pozornosť tak ako drahšie položky.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Nemecko dáva zbohom hnedým vajíčkam. Majú na to konkrétny dôvod
Chcete svojmu dieťaťu kúpiť smart hodinky? Nezabudnite skontrolovať, či majú tieto funkcie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.