22.08.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: Shutterstock/insta_photos).
Kde je kľúč k profesionálnemu úspechu? Ukazuje sa, že to nie je o nadčasoch alebo o preberaní viacerých povinností. Odborníčka v oblasti neurovedy z Harvardskej univerzity Juliette Han vysvetlila, ako si spríjemniť prácu.
Mnoho ľudí verí, že ak chcete byť v práci úspešní, musíte pracovať tvrdšie a dlhšie. Nie je to pravda, pretože prepracovaný a unavený zamestnanec robí chyby a z toho, čo robí, nečerpá spokojnosť. Juliette Han v rozhovore pre CNBC tvrdí, že snaha byť dokonalá v každej oblasti je krátka cesta k vyhoreniu a zdravotným problémom.
Ako dosiahnuť úspech v práci? Odborníčka navrhuje. „To vám pomôže vyhnúť sa prevádzke autopilota“
Juliette Han verí, že prvým krokom k dosiahnutiu profesionálneho úspechu je rozlíšiť rozdelenie zodpovedností na vašej pozícii. Navrhuje rozdelenie do troch skupín:
- úlohy vyžadujúce dokonalosť,
- úlohy, ktoré treba robiť dobre,
- úlohy, ktoré možno splniť s menším úsilím alebo ich delegovať na niekoho iného.
Odborníčka sa domnieva, že analyzovanie všetkých povinností a ich vplyvu na kariérny rozvoj v práci je mimoriadne dôležitým krokom k sebazdokonaľovaniu.
„To vám pomôže vyhnúť sa pôsobeniu na tzv. autopilota a umožní vám znovu získať plnú kontrolu nad smerom, ktorým sa vo svojom profesionálnom živote uberiete“
– vysvetlila.
Navrhuje tiež, že najlepším spôsobom je porozprávať sa so svojím nadriadeným, ktorý vám poukáže na oblasti, ktoré fungujú dobre, a na tie, kde sú nedostatky v produktivite.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Má 60 rokov. Opustila svoju bežnú prácu a presťahovala sa na Barbados. „Som tu šťastnejšia“
Elon Musk sa na pracovnom pohovore vždy opýta jednu otázku. Takto rýchlo odhalí klamárov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.