27.09.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Owlie Productions).
Rozvoj internetu a sociálnych médií vytvoril nové profesie. Aj keď o takýchto profesiách ešte veľa ľudí nepočulo, záujemcov o nový spôsob zárobku stále pribúda. Najnovšie údaje objasňujú situáciu.
Väčšina z nás už určite počula otázku: „Čím plánuješ byť, keď vyrastieš?“ Odpovede na túto otázku sa však v priebehu rokov dramaticky zmenili. Hasiči, policajti a herci už nepatria medzi najobľúbenejšie povolania medzi deťmi, ale sú to napríklad: influenceri, YouTuberi a dokonca aj TikTokeri.
Rozvoj internetu a sociálnych médií viedol k vytvoreniu úplne nových profesií, o ktorých by ešte pred pár rokmi nikto vážne neuvažoval. Údaje jasne ukazujú, že trh influencer marketingu sa v priebehu rokov dramaticky rozvinul. Bude tento trend pokračovať?
Mnoho ľudí o tejto profesii nikdy nepočulo. Práve tá sa stáva čoraz populárnejšou
Ak aspoň v minimálnej miere využívate sociálne siete denne, určite ste si už všimli, akou „výkonnou“ sa platforma TikTok za posledné roky stala, dnes však nie je len platformou, ktorá slúži používateľom ako zdroj zábavy, ale predovšetkým – priestor plný reklám a platených spoluprác.
Prostredníctvom tejto zdanlivo nevinnej aplikácie získali mnohé spoločnosti jedinečný prístup k masám. Práve vďaka týmto atribútom TikToku môžu značky z celého sveta inzerovať prakticky čokoľvek akémukoľvek publiku. YouTube funguje veľmi podobne – používatelia si tam však vyberajú obsah, s ktorým sa chcú bližšie zoznámiť.
Počet influencerov pribúda! Údaje jasne ukazujú záujem o moderné povolanie
V roku 2016 dosiahol globálny trh influencerov 1,7 miliardy USD. V priebehu rokov však výrazne vzrástol a v roku 2022 sa jeho hodnota odhadovala na 16,4 miliardy USD. Potom sa predpovedalo, že trh v nasledujúcom roku porastie o ďalších 29 % a dosiahne hodnotu 21,1 miliardy USD – a presne to sa stalo. Okrem toho veľkosť trhu s influencermi zaznamenala v roku 2023 solídny medziročný rast o 28,7 %, čo je viac ako dvojnásobok predpokladaného tempa rastu na rok 2024. (statista.com, 2024). To svedčí o obrovskom záujme o povolanie influencera.
Najnovšie údaje ukazujú, že v roku 2023 TikTok umožnil alebo podporil vytvorenie viac ako 51 000 pracovných miest na piatich hlavných trhoch v Európskej únii.
Príspevok tvorcov obsahu TikTok k hrubému domácemu produktu regiónu sa odhaduje na 4,8 miliardy eur. Nemecko a Francúzsko zaznamenali približne 1,5 miliardy EUR a 1,4 miliardy EUR v príspevkoch k HDP z populárnej platformy krátkych videí. (statista.com, 2024)
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Málokto vie, že tieto zlozvyky svedčia o nadpriemernej inteligencii. Robíte to aj vy?
Kedy začína staroba? Vedci hľadali hranicu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.