Niektorí ľudia majú pocit, že mladí z generácie Z sa zdráhajú pracovať. Čo je dôvodom? Svoj názor a postoj prezradila mladá Eliza, ktorá na TikToku vystupuje pod prezývkou eliksirki.
Ľudia, ktorí sa narodili v rokoch 1995 až 2012 (niektoré zdroje uvádzajú roky 1996 až 2010), sa najčastejšie označujú ako generácia Z. Je to generácia, ktorá sa narodila do sveta internetu. A niektorí z nich sa so vstupom na trh práce neponáhľajú.
Mladá žena práve z tejto generácie na TikToku prezradila, prečo sa podľa nej jej generácia neponáhľa zamestnať sa.
Podľa nej to spôsobuje najmä to, že mladí z generácie Z strácajú dôveru v systém práce. Na vlastné oči vidia, aké majú dnes starší ľudia napriek dlhoročnej profesionálnej činnosti problémy s platením účtov či nákupom liekov.
„A stále nám hovoria, že musíme pracovať do konca života a slušne platiť do dôchodkového fondu, z ktorého máme neskôr žiť. Už teraz vidíme, že to nefunguje,“ zverejnil portál Gazeta jej vyjadrenie.
Mladá žena tiež upozornila, že niektorí mladí ľudia majú skreslený pohľad na hodnotu peňazí. Nemôžu však poznať ich skutočnú hodnotu, pretože sa prakticky každým dňom znižuje a v obchodoch všetko zdražuje.
Rodičia vychovávajú deti v presvedčení, že by si mali ísť za svojimi snami a robiť to, čo milujú. Pri konfrontácii s realitou si však všimnú, že im to často neumožní platiť nájom za byt a vysoké náklady spojené s kúpou vlastných štyroch kútov ich nútia myslieť si, že si ich nikdy nebudú môcť dovoliť.
Podľa mladej ženy zároveň čoraz viac ľudí prestáva veriť v dobrú budúcnosť. Zemetrasenia, pandémie, požiare či vojny neprospievajú túžbe mať deti a založiť si rodinu, pretože náhle udalosti môžu všetko zrútiť ako domček z karát.
Toto je pohľad mladej ženy z generácie Z. Súhlasíte?
Mladí a delenie generácií podľa Strauss – Howe generačnej teórie
Stratená generácia 1883 – 1900 – takto ju pomenoval Ernest Hemingway. Ovplyvňovala ju povojnová dezilúzia a skepticizmus, informuje portál Asociácie lektorov a kariérnych poradcov.
Vynikajúca generácia 1900 – 1924 postavila a premenila povojnovú hospodársku krízu v prosperitu. Ovplyvnil ju pozitívny jav marketingu a pop kultúry.
Mlčiacu generáciu 1924 – 1942 vychovávali rodičia a starí rodičia, ktorí zažili hrôzy 1. a 2. svetovej vojny. Táto generácia čelila nástupu studenej vojny.
Povojnovú generáciu 1943 – 1960 ovplyvnila studená vojna a odpor voči vojne a násiliu. V tomto období vznikajú aj hnutia za ľudské práva. Nastáva rozvoj televízneho vysielania.
Generáciu X 1966-1976 mnohí považujú za najvzdelanejšiu. Je charakteristická pracovitosťou, komunikatívnosťou a sebestačnosťou. Má potrebu absolútne rásť. Generácia, ktorá využíva silu reklamy a marketingu.
Generáciu Y 1977-1994 ovplyvnil rozvoj sociálnych médií iGeneretion i život na virtuálnej sieti. Hlavnou životnou silou sú pocity.
Generácia Z 1995-2010 nezažila obdobie bez internetu. Vie riešiť viacero problémov naraz, ale klesá jej udržanie pozornosti. Nastáva u nich zmena prístupu k učeniu.
Generácia alfa, narodená po roku 2010 vedia od batoľaťa ovládať intuitívne smartfóny, či tablety. Tí väčší vedia hneď zistiť, či je tam kde sú wifi free a slovo apka – aplikácia je v ich slovníku bežné.
Redakcia Vášeň v Tebe
Súvisiace články
Chcete pracovať efektívnejšie a bez problémov dokončiť úlohu? Vyskúšajte tento tip
Chcete sa stať milionárkou? Mali by ste sa vzdať týchto 11 vecí
Zdroj úvodnej foto: Pexels/cottonbrostudio
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.