3.9.2023 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Christian Delbert tiktok.com/@aurikatariina).
Takmer 30 miliónov videní, 2 milióny lajkov a desaťtisíce komentárov. Takýto dosah na TikToku má video, ktoré ukazuje interiér domu dvoch žien, ktoré si už tri roky neupratovali kuchyňu. Hniloba, pleseň a odpadky všade spôsobili, že miestnosť bola zamorená potkanmi. Takto vyzerá interiér po metamorfóze!
Kuchyňa zobrazená na virálnom TikToku pripomína skôr smetisko než miestnosť, kde by niekto mohol pripravovať jedlo. Všadeprítomné odpadky sú však najmenším problémom. Kuchyňa je plná potkanieho trusu a hnijúceho jedla . Skutočný horor sa však odohráva za dverami chladničky, ktorá sa už tri roky neotvárala.
Komentujúci sa v tejto veci zhodujú – radšej by celý dom zbúrali, než aby upratali tak extrémne zanedbaný interiér. Ako sa však ukazuje, tento spôsob myslenia je v rozpore s prístupom autora filmu, ktorý sa na nahrávke s úsmevom a vzrušením pustil do upratovania kuchyne. Jedno treba uznať, efekt je neskutočný!
Kto je autorom nahrávky? Upratovanie sa stalo jej poslaním
Autorom filmu je Auri Kananen z Fínska. Jej účet už sleduje 10 miliónov ľudí, čo z nej robí jednu z najsledovanejších TikTokerov, ktorá vytvára obsah o upratovaní.
Auri cestuje po svete a hľadá tie najšpinavšie domy, ktoré potom upratuje. Dôležité je, že to robí úplne zadarmo. Účelom jej videí nie je radiť alebo zosmiešňovať majiteľov týchto domov. Upratovaním pomáha ľuďom, ktorí zápasia s fyzickými aj duševnými chorobami a nedokážu si udržať poriadok vo svojich domovoch. Ako často priznáva, svoju prácu miluje a upratovanie je jej poslaním.
„Chcem svetu ukázať, že upratovanie je zábavné, sexi a príjemné„
– napísala na sociálne siete.
Cleanfluencing – veľký trend v sociálnych médiách
Auri Kananen však nie je jediný, kto na internete vytvára tento typ obsahu. Upratovanie sa stalo trendom sociálnych sietí, ktorý si získava čoraz viac priaznivcov.
Ľudia, ktorí vytvárajú obsah súvisiaci s upratovaním, sa stali známymi ako „cleanfluencers“. Práve zo spojenia dvoch anglických slov: „clean“ alebo „cleaning“ s významom „čistý“ a „čistenie“, ako aj „influencer“, teda vplyvný tvorca internetu, sa zrodilo „cleanfluencing“.
Tento jav má veľmi veľký rozsah. Od triedenia potravinových produktov až po upratovanie a čistenie extrémne znečistených a zanedbaných domácností. Niektorí z nich ukazujú, ako si upratujú svoje domovy, a ich videá sú zámienkou na to, aby sa podelili o rady s divákmi. Obsah takýchto ľudí je výbornou motiváciou na usporiadanie vlastného priestoru, a preto sú medzi používateľmi internetu veľmi obľúbené.
Iní cleanfluenceri vykazujú extrémne prípady. Mnohí z nich pracujú alebo majú vlastné upratovacie firmy, ktoré si často najímajú na čistenie extrémne zanedbaných interiérov. Ich cieľom nie je zosmiešňovať majiteľov, práve naopak – edukovať prijímateľov a vysvetliť, aké okolnosti mohli viesť k takémuto extrémnemu zanedbaniu.
Cleanfluenceri sa často musia potýkať so zberateľmi, ktorí vo svojich domovoch posadnuto zbierajú rôzne predmety, často odpadky. Málokto však vie, že hromadenie alebo sylogománia je duševná porucha, ktorá môže viesť k mnohým psychickým a fyzickým následkom.
Prečo záujem používateľov internetu? Existuje mnoho dôvodov, prečo sa radi pozeráme na upratovanie
Existuje niekoľko dôvodov pre popularitu cleanfluencingu. Po prvé, pozeranie videí o čistení je mnohými popisované ako „uspokojujúce“. Ide o trochu zvláštnu, no úplne pochopiteľnú formu relaxu a upokojenia, najmä keď vidíme prekvapivé účinky čistenia.
Ďalším dôvodom je motivácia. Nič vás nemotivuje k upratovaniu viac ako pohľad na usmievavých influencerov, ktorí ľahko zmyjú aj tú najtvrdšiu špinu a interiéry prechádzajú úžasnou metamorfózou.
Okrem toho obsah, ktorý nám poskytujú cleanfluencers, často obsahuje užitočné tipy na čistenie. Zvyčajne sú založené na domácich opravných prostriedkoch, ktoré sú veľmi jednoduché a cenovo dostupné. Takýto obsah nám pomáha nielen nájsť motiváciu, ale poskytuje aj tipy a rady, ako urobiť upratovanie rýchlejšie a jednoduchšie ako doteraz.
Redakcia Vášeň v tebe.
Súvisiace články:
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.